Uber Eats / 食品・雑貨がすぐ届く
Uber Eats / With Uber Eats, delivering food and daily items quickly
買い置きなくても問題ない!Uber Eatsは迅速に食品や雑貨もお届けします。大袈裟でありながら共感しやすい忘れ物のシーンでUber Eatsの便利さを表現しました。
When your at home and you realize you forgot to buy something at the store, no worries. You can get food and daily items quickly delivered with Uber Eats. We created a variety of scenarios that captured the exaggerated but relatable moments of realizing you forgot to buy something at the store, but quickly resolving the situation by ordering foods and daily items with Uber Eats.
Google / Thank you for 20 years
Google / Thank you for 20 years
Google の日本オフィス 20 周年を記念し、感謝の思いを込めたムービーを制作しました。時系列でサービス開始時期を追っていくことで、時代の流れを感じられる仕立てになっています。
To commemorate the 20th anniversary of Google's Japan office, we created a film to express our gratitude. By tracing the start of the service in chronological order, we wanted to portray various milestones over the passage of time.
子ども英会話ペッピーキッズクラブ / ブランドムービー フレンド編
PEPPY KIDS CLUB English school / Brand movie Friend ver.
子ども英会話ペッピーキッズクラブ30周年記念のブランドムービーを作りました。ペッピーに通う子どもたちの想いをストーリーにしました。
We created this brand video for the 30th anniversary of PEPPY KIDS CLUB English school. The story of this video is about the feelings of the kids who attend this school.
YouTube Music / イチゴソングプロジェクト
YouTube Music / Strawberry song project
公式楽曲 1 億曲を楽しめる #YouTubeMusic のプレイリストの中から、イチゴが大好きな imase さんがイチゴのためにセレクトし、実際に聴かせてイチゴを育てています。
From the 1 milion official music on #YouTubeMusic, imase picked up playlists to grow his favorite strawberries by playing the music for real.
Google 広告 / ビジネスのこれからをひらこう。企業活用事例
Google ads / Let's open the future of our business! Corporate Use Cases
Google 広告の魅力について、さまざまな会社の、経営に携わる方とマーケティング担当の方に語って頂きました。会社や担当部署の課題一つひとつに、Google 広告なら対応できます、というメッセージの動画です。
We asked a number of management and marketing professionals from various companies to talk about the appeal of Google Ads. This video shows how Google Ads addresses any issue that a company or department faces.
Google Discover / kemio さんと渡辺直美さんの「あれ!」篇
Google Discover / kemio and Naomi Watanabe's "That one!"
あなたの興味にあった「あれ」の情報が、Google アプリの検索ボックスの下に出てるんです!をテーマに、Googleアプリの機能の一つ、DISCOVERを渡辺直美さんとKemioさんに活用して頂き、紹介しました。
The information about "that thing" you were interested in is right under the search box in the Google app! Naomi Watanabe and Kemio introduced one of the features of Google Apps called DISCOVER.
Google / 東京パラリンピック - 立ち向かう勇気
Google / Tokyo Olympic - Courage to fight
東京2020オリンピック・パラリンピック開催にあわせて、スポーツに関わるさまざまな人を取材しました。大坂なおみ選手にあこがれている、車いすテニスの高室侑舞(ゆま)さんが日々挑戦し続ける様子を CM におさめました。
To celebrate opening of Tokyo 2020 Olympics / Paralympics, we interviewed various sports personalities. The commercial features wheelchair tennis player Yumai Takamuro, who admires Naomi Osaka and continues to challenge herself on a daily basis.
Google / テクノロジーで、思いは国境を超える。
Google / Emotions go beyound borders with technologies.
Google の特別授業に田村市立緑小学校の児童が参加。新型コロナウイルスの影響によって、なかなか交流ができなくなってしまったネパールの選手に Google のプロダクトを使って、応援メッセージを送る様子をビデオにまとめました。
Students from Midori Elementary School in Tamura City, participated in a special Google class.
The film shows how the students used Google products to send messages of support to Nepalese athletes who have been unable to communicate with each other due to the effects of the new coronavirus.
Uber Eats / 松嶋菜々子&Matt 今夜、私が頂くのは… メイクアップ篇
Uber Eats / Nanako Matsushima & Matt Tonight I'll be Eating... Makeup ver.
「さて、今夜、私が頂くのは、夜中に注文した焼肉弁当です」Uber Eats なら、深夜でも注文できることを訴求する CM を制作。松嶋菜々子さんが "Matt 化" した姿は大きな話題を呼びました。
"Tonight I'll be eating a BBQ bento box I ordered late." We made a TV spot to promote Uber Eats late night orders. "Mattized" Nanako Matsushima made a huge buzz.
Uber Eats / えなりかずき&ゆりやんレトリィバァ 今夜、私が頂くのは… バス停篇
Uber Eats / Enari Kazuki & Yuriyan Retriver Tonight I'll be Eating... Bus stop ver.
「さて、今夜、私が頂くのは、帰りながら注文したラーメンです」Uber Eats なら、帰りながらでも注文できることを訴求する CM を制作。バスを待つえなりかずきさんと個性的な乗り物で帰宅するゆりやんレトリィバァさんの掛け合いを描いています。
"Tonight I'll be eating ramen that I ordered on my way home." We made a TV spot to show that you can order Uber Eats on the go. Kazuki Enari talks to Yuriyan Retriver as she travels home on her unique vehicle.
おおぞら高校 / あなたの「おおぞら」をみつけてください
Oozora High School / Find your "Oozora"
高卒資格がゴールじゃない。なりたい大人になるための学校®をテーマに学校法人 KTC学園は教育活動を行っています。本 CM 制作プロジェクトでは生徒たちを主役とし、監督・カメラマン・出演者・音楽・ナレーションの殆どを生徒にゆだね、今を生きる高校生の「ありのまま」を撮影しました。
A high school diploma is not the end goal. KTC school provides education that helps you become the adult you want to be. During this CM production project, we asked students to take leadership in being directors, camera operators, actors, musicians and narrators in capturing a real look at student life.
おおぞら高校 / マイコーチ編
Ohzora high school / My Coach ver.
なりたい大人になるための学校® おおぞら高校には生徒と寄り添うマイコーチがいます。生徒の飾らない言葉とマイコーチ自身の想いを一つの動画にまとめました。
In Ohzora high school, a School to Become an Adult You Want to Be®, presence of a coach is significant! We created a video that weaves together the students' unadorned words and coach's feelings.
Uber Eats / Uber One メンバーで Uber Eats がお得に...
Uber Eats / Good deal for Uber One members
買い物行かないって最高!Uber One メンバーになって、時間やスペースを有効活用しませんか?Uber Eatsのメンバーシップの魅力を伝えるプロモーション動画を制作しました。
Uber One membership is a great way to make the most of your time and space! We created a promotional video to show the appeal of Uber Eats membership.
Uber Eats / 心奪われる、お得たち。
Uber Eats / Distractingly Good Deals
心を奪われるお得たち!サプライズの誕生日パーティーや婚約プロポーズなどの特別な瞬間にも関わらず、注目を奪ってしまうようなオファーの魅力を表現しました。
Deals so good that they can distract anyone from even the most special moments. From a surprise birthday party to a wedding proposal, we created 2 scenarios that captured a moment of surprise so big but still not enough to take focus off the great deals Uber Eats provides.
Uber Eats / 深夜もおまかせ!Uber Eats ショッピング
Uber Eats / Late night orders also avaliable! Uber Eats shopping
Uber Eats は、深夜まで配達していることを訴求するビデオ。テレビショッピングのフォーマットを使用し、ユースケースをおもしろく描きました。キャンペーンのアイコンとして、Matt さんを起用しました。
We made a film focusing on Uber Eats' late night orders. We used the format of a TV shopping show to portray a usage situation in an entertaining way. We invited Matt to be the face of the campaign.
おおぞら高校 / 屋久島スクーリング
Oozora High School / Yakushima Schooling
高卒資格がゴールじゃない。なりたい大人になるための学校® おおぞら高校のすべてのキャンパスの生徒が参加する年に一度の「屋久島スクーリング」の動画を制作しました。
A high school diploma is not the end goal. KTC school provides education that helps you become the adult you want to be. This film is about "Yakushima schooling", an annual program for students from all campuses.
Google アプリ / 寒い冬こそ
Google app / Especially because it's cold winter
東京2020オリンピック・パラリンピックを目指して準備を進めるアスリートの方々をはじめ、寒さと戦うみなさんの生活を応援する CM。さまざまなシーンと掛け合わせわせることで、Google アプリのより便利な使い方を提案しました。
Google supports everyone battling the cold winter, including athletes preparing for Tokyo 2020 Olympics. This TV spot portrays various ways to conveniently use the Google App.
Google / みんなで、いい東京2020にしよう
Google / Let's make Tokyo 2020 great together
東京2020オリンピック開催 1 年前にあわせて、リオ・ロンドン・北京など、過去の開催国のみなさんの意見を参考に、みんなで東京2020の準備をはじめよう。という CM を制作しました。
Google became an official sponsor for the Summer Olympics. One year prior to the Olympics, we produced a commercial spot on how we can prepare for Tokyo 2020, by referencing voices from the previous host countries - Rio, London and Beijing.
Google / 働き方のこれからをつくろう。
Google / Let's create new workstyle.
たくさんの方が経験したテレワークをきっかけに、働き方が大きく変わりはじめた 2020 年 7 月に制作。ユーザーのインタビュー映像を中心に構成することで、よりリアルな声を視聴者に届けることができました。
This film was produced in July 2020, when the way of working was beginning to change dramatically, due to the rise in remote work. By focusing on video interviews with users, we were able to provide viewers with more realistic voices.
Google for Education / みんなで見つける、新しい学び方
Google for Education / Finding new study style together
ロックダウンをきっかけに新しい学び方への試行錯誤が、子供、先生、保護者たち、関係者みんな一丸となって始まっています。この動画で Google のソリューション、プログラム、慈善事業を通して学び方の変化を支援する取り組みをご紹介しています。
In order to maintain education in any circumstance, including during lockdown, parents, teachers and students are all united on figuring out new ways in education. Here, we introduce how Google supports the changes in education through solutions, programs and charities.
おおぞら高校 / 学校案内パンフレット
Ohzora high school / School pamphlet
なりたい大人になるための学校® おおぞら高校の学校案内パンフレットを制作しました。
We created this pamphlet for Ohzora High School, a School to Become an Adult You Want to Be®.
Uber Eats / 5周年記念ムービー
Uber Eats / 5th Anniversary Movie
日本でのサービス開始 5 周年を記念して、5 年間のオーダーを振り返った動画を制作しました。「一番多くオーダーされたメニューは?」「そばとうどんはどちらが人気?」「5 年間の合計配達距離は?」など、ちょっと変わった角度から日本での歩みを振り返っています。
For it's 5th Anniversary, we made a video for Uber Eats that celebrates the orders over the past 5 years. We portrayed the business in Japan from a slightly different angle, asking questions like "What was ordered most often?" "Which is more popular, soba or udon?" "What's the total distance of delivery in 5 years?" etc.
Boxx / 自社ブランディングツール
Boxx / Our branding tools
Webサイトや印刷物を含めたBoxxのマーケティングツールです。「箱」をイメージした、Boxx のコーポレートサイトは2018 年にインタラクティブ部門 JAGDA(日本グラフィックデザイナー協会)賞を受賞しました。
A collection of our company's marketing tools, which include our website and printed materials. The Boxx corporate site, inspired by "the box," won Best Interactive Design in 2018 JAGDA Award (Japan Graphic Designers Association).
日本科学未来館 / The Surface. -Appear and disappear-
Miraikan / The Surface. -Appear and disappear-
Geo-cosmos という 3 次元の球体ディスプレイは 2 次元のスクリーンと違い、スクリーンの背後にある「見えない」何かを意識させる。一枚膜を越えた向こう側には、いったい何が「見えない」で隠れているのか?この作品はその姿を描いたものです。
The screen of a spheric display called Geo-Cosmos is 3-dimensional. Unlike 2D screens, the spheric shape allows us to see from every angle, which paradoxically makes us aware of what is invisible behind the screen. What is hidden and invisible behind the next layer? This was the central question the art piece posed.
Googleアプリ / 今年は「やりたい」からはじめよう
Google app / Let’s start with what you want to do, this year
2017 年の新年 CM は、「やりたい」がテーマ。いま、やってみたいと思ったことを、そのまま検索してみよう。新しいことを始める第一歩になるかも。見る人に踏み出すきっかけを与える CM を制作しました。
The theme for the 2017 New Year commercial is "I want to do it". Let's search for what you want to do right now. It may be the first step to start something new. We created a commercial that gives viewers a chance to take the first step.
Google アプリ / いま、焼肉ランチが食べたいから。
Google app / Because I want BBQ for lunch, now.
「いま、やりたいこと」に Google アプリ。あれが食べたい。こんなお店に行きたい。あれを見に行きたい。思ったことは、すべて Google 検索で。すぐに望みがかないます。そんなメッセージを届ける動画を制作しました。
When you want to do something, just ask Google app. From what you want to eat, where you want to visit and what you want to see, Google Search always helps you get where you want to go quickly.
Airbnb / ホストストーリー
Ainbnb / Host Stories
Airbnb のホストプロモーション。日本各地のホストを取材し、その様子をとらえたドキュメンタリーフィルムとバナー。ホストの方々の生き生きとした生活が、何より、Airbnb にふさわしいプロモーションになっています。
This was a promotion specificially for Airbnb hosts. A documentary film and banner that captures the host's life in various parts of Japan. The colorful lives of the hosts are what makes this campaign tailored to the Airbnb brand.